Opprettelse av Survey
Slik oppretter du en undersøkelse som deltakerne kan ta når møtet avsluttes:
- Logg på USN Zoom nettportal.
- Klikk på Meetings-fanen.
- Klikk på navnet på møtet du vil legge til spørreundersøkelsen i, eller klikk på "Schedule a Meeting" for å planlegge et nytt møte.
Merk: Hvis du planlegger et møte, må du først konfigurere møtets innstillinger, og deretter klikke på "Schedule a Meeting" før du fortsetter. Sørg for at du genererer "an automatic meeting ID" i stedet for å bruke din "personal meeting ID" (PMI). - Skroll ned til bunnen av siden og klikk på "Survey tab".
- Klikk på "+ Create new survey".
Merk: Hvis du vil bruke en spørreundersøkelse utenfor Zoom, klikker du på "+ Use a 3rd party survey".
Spørsmålformater:
For å velge spørsmålsformatet du ønsker etter å ha klikket "+ Create new survey":
- Klikk på spørsmålsboksen du vil redigere.
- Klikk på rullegardinmenyen "Single Choice" ⌄ for å velge et spørsmålsformat:
- Single Choice: Deltakere kan bare velge ett av de oppgitte svarene. Mulige svar kan listes opp på en gang eller under en rullegardinmeny.
- Multiple Choice: Deltakere kan velge flere av de oppgitte svarene.
- Rating scale: Deltakere får en uttalelse eller et emne, og får deretter muligheten til å rangere emnet på en gitt skala. Skalaens rekkevidde kan justeres fra standardverdien 1-10, og endene av skalaen kan merkes for å indikere hva skalaen er basert på, for eksempel: Ikke sannsynlig til ekstremt sannsynlig.
- Long Answer: Deltakere kan svare med et langt svar. Minimum og maksimum tillatte tegn for svaret kan angis.
Hvordan bruke Survey options
Slik kontrollerer du hvordan deltakerne mottar spørreundersøkelsen når møtet avsluttes:
- Logg på USN Zoom nettportal.
- Klikk på Meeting-fanen.
- Klikk navnet på møtet du vil redigere Survey innstillingene for.
- Rull ned til bunnen av siden og klikk på fanen "Survey".
- Klikk på "Edit" ved siden av Survey alternativer.
- Velg "Show in the browser when the meeting ends".
- Klikk "Save".
For å forhåndsvise hvordan undersøkelsen vil se ut for deltakerne, klikk "Preview" på høyre side av siden.
Slik sletter du en Survey
- Logg på USN Zoom nettportal.
- Klikk på Meeting-fanen.
- Klikk på navnet på møtet du vil redigere Survey innstillingene for.
- Rull ned til bunnen av siden og klikk på fanen "Survey".
- Klikk "Delete" på høyre side av siden, og klikk deretter "Delete to confirm".
Slik bruker du a 3rd-party survey
Merk: Spørreundersøkelsen du ønsker å bruke må forberedes på 3rd-party survey på forhånd.
- Logg på USN Zoom nettportal.
- Klikk på Meeting-fanen.
- Klikk navnet på møtet du vil redigere Survey innstillingene for.
- Rull ned til bunnen av siden og klikk på fanen "Survey".
- Klikk "+ Use a 3rd party survey".
- Klikk "Save".
Slik laster du ned en rapport av din Survey
Merk: Du må være kontoeier/administrator eller være en bruker med tilgang til bruksrapporter for å se og laste ned rapporter.
- Logg på USN Zoom nettportal med privilegium for å få tilgang til usage reports.
- I navigasjonspanelet klikker du "Account Management" og deretter "Reports".
- Klikk på fanen "Usage Reports".
- Klikk på "Meeting".
- For raport type, velg "Survey Report".
- Begrens møtesøkefeltet ved:
- Filtrering av søkedatoene
- Å søke etter en bestemt møte-ID - Merk av i avmerkingsboksen til venstre for møtet du vil generere en rapport for.
- Klikk "Generate".
- Klikk "Download".