en Meny close
home Zoom
Jeg er student keyboard_arrow_down
Jeg er lærer keyboard_arrow_down
Jeg er gjesteforeleser keyboard_arrow_down
Zoom som møteverktøy keyboard_arrow_down
Zoom til forskning keyboard_arrow_down
Ofte stilte spørsmål keyboard_arrow_down
Opplæringsmanualer keyboard_arrow_down
Nye Funksjoner keyboard_arrow_down
Innholdexpand_more

Meeting Survey

Opprettelse av Survey

Slik oppretter du en undersøkelse som deltakerne kan ta når møtet avsluttes:

  1. Logg på USN Zoom nettportal.
  2. Klikk på Meetings-fanen.
  3. Klikk på navnet på møtet du vil legge til spørreundersøkelsen i, eller klikk på "Schedule a Meeting" for å planlegge et nytt møte.
    Merk: Hvis du planlegger et møte, må du først konfigurere møtets innstillinger, og deretter klikke på "Schedule a Meeting" før du fortsetter. Sørg for at du genererer "an automatic meeting ID" i stedet for å bruke din "personal meeting ID" (PMI).
  4. Skroll ned til bunnen av siden og klikk på "Survey tab".
  5. Klikk på "+ Create new survey".

Merk: Hvis du vil bruke en spørreundersøkelse utenfor Zoom, klikker du på "+ Use a 3rd party survey".

Spørsmålformater:

For å velge spørsmålsformatet du ønsker etter å ha klikket "+ Create new survey":

  1. Klikk på spørsmålsboksen du vil redigere.
  2. Klikk på rullegardinmenyen "Single Choice" ⌄ for å velge et spørsmålsformat:
    • Single Choice: Deltakere kan bare velge ett av de oppgitte svarene. Mulige svar kan listes opp på en gang eller under en rullegardinmeny.
    • Multiple Choice: Deltakere kan velge flere av de oppgitte svarene.
    • Rating scale: Deltakere får en uttalelse eller et emne, og får deretter muligheten til å rangere emnet på en gitt skala. Skalaens rekkevidde kan justeres fra standardverdien 1-10, og endene av skalaen kan merkes for å indikere hva skalaen er basert på, for eksempel: Ikke sannsynlig til ekstremt sannsynlig.
    • Long Answer: Deltakere kan svare med et langt svar. Minimum og maksimum tillatte tegn for svaret kan angis.
Hvordan bruke Survey options

Slik kontrollerer du hvordan deltakerne mottar spørreundersøkelsen når møtet avsluttes:

  1. Logg på USN Zoom nettportal.
  2. Klikk på Meeting-fanen.
  3. Klikk navnet på møtet du vil redigere Survey innstillingene for.
  4. Rull ned til bunnen av siden og klikk på fanen "Survey".
  5. Klikk på "Edit" ved siden av Survey alternativer.
  6. Velg "Show in the browser when the meeting ends".
  7. Klikk "Save".

For å forhåndsvise hvordan undersøkelsen vil se ut for deltakerne, klikk "Preview" på høyre side av siden.

Slik sletter du en Survey
  1. Logg på USN Zoom nettportal.
  2. Klikk på Meeting-fanen.
  3. Klikk på navnet på møtet du vil redigere Survey innstillingene for.
  4. Rull ned til bunnen av siden og klikk på fanen "Survey".
  5. Klikk "Delete" på høyre side av siden, og klikk deretter "Delete to confirm".
Slik bruker du a 3rd-party survey

Merk: Spørreundersøkelsen du ønsker å bruke må forberedes på 3rd-party survey på forhånd.

  1. Logg på USN Zoom nettportal.
  2. Klikk på Meeting-fanen.
  3. Klikk navnet på møtet du vil redigere Survey innstillingene for.
  4. Rull ned til bunnen av siden og klikk på fanen "Survey".
  5. Klikk "+ Use a 3rd party survey".
  6. Klikk "Save".

 

Slik laster du ned en rapport av din Survey

Merk: Du må være kontoeier/administrator eller være en bruker med tilgang til bruksrapporter for å se og laste ned rapporter.

  1. Logg på USN Zoom nettportal med privilegium for å få tilgang til usage reports.
  2. I navigasjonspanelet klikker du "Account Management" og deretter "Reports".
  3. Klikk på fanen "Usage Reports".
  4. Klikk på "Meeting".
  5. For raport type, velg "Survey Report".
  6. Begrens møtesøkefeltet ved:
    - Filtrering av søkedatoene
    - Å søke etter en bestemt møte-ID
  7. Merk av i avmerkingsboksen til venstre for møtet du vil generere en rapport for.
  8. Klikk "Generate".
  9. Klikk "Download".