Webinar: Video i eksamenssensur

I dette eDU-webinar, presenterer Bjørn Jensen hvordan du kan bruke video i eksamenssensur og tar opp tematikkene: urdering for læring og karakterfastsetting.

Om webinaret

• Foredragsholder: Bjørn Jensen, Institutt for mikrosystemer (TNM)
  • 14. november 2017; kl.12-13
  • Webinarvert/medhjelper: Svend Andreas Horgen

Innhold

Eksamen er viktig for studentene. Etter eksamen lurer mange på hvordan det egentlig gikk. Det er derimot de færreste som får noen tilbakemelding på hva som var bra og dårlig. Det er nå et stort "trykk" nasjonalt fra studentene på at begrunnelser på alle karakterfastsettinger skal følge med karakterene, og at begrunnelsene samtidig har en form som fører til et økt læringsutbytte.

Professor Bjørn Jensen ved Institutt for mikrosystemer sensurerer sine eksamener digitalt. Hver student får sammen med karakteren tilsendt en video som inneholder en "undervisningsøkt" basert på den enkeltes besvarelse med karakterfastsettingen inkludert - altså en "Vurdering for læring og karakterfastsetting". Dette har skapt stor begeistring blant hans egne studenter.

I dette webinaret forteller han om:

• sine erfaringer
  • hvordan studentene mottar dette
  • læringseffekt
  • hvordan det kan gjøres i praksis (teknikk, tidsbruk m.m.)

Opptak