Webinar: Canvas-design som fungerer: Bedre resultater og mindre stryk

Om webinaret

Webinarholder: Lise Feirud

Målgruppe:

Alle som er underviser på USN

Innhold:

I Lises emne har strykprosenten gått markant ned, samtidig som karakterene er markant bedre.

Endringen kommer etter en omlegging av Canvas-designet: Med moduler og elementer av gamification (i form av krav og forhåndskrav i modulene), har studentene fått en tydelig læringssti gjennom emnet.
Strukturen gir i tillegg lærer mye bedre innsikt i hver enkelt students progresjon.
Modulene er bygget opp med mange asynkrone læringsressurser, som videoer, i tillegg til quizer og obligatoriske diskusjoner.

Lær mer om fordelene med «gamifisert» Canvas-struktur, hvordan det gjøres, og hvordan overkomme de første hindringene! Se også aktuell USN-sak om dette.

• Hvordan øke studentengasjement og interaksjon i klasserommet?
  • Spillifiseringsmekanismer, krav og forhåndskrav i Canvas – struktur og innhold
  • Hvordan integrere de digitale aktivitetene i undervisning for å styrke effekten
  • Målbare resultater – fra både lærer- og studentperpektivet
  • 4 tips til deg som ønsker å prøve dette i eget emne