Huke av "Require authentication to join": Denne sikrer at bare brukere med USN-kontoer kan delta i møte ditt. Merk 1: Alle som vil bli med møtet må være pålogget via SSO (FEIDE). Merk 2: Studenter/ansatte som ikke har aktivert sin konto må gjøre det før møtet starter. Merk 2: ikke bruk denne funksjonen hvis du skal ha gjesteforeleser eller andre eksterne med i møtet.
IKKE huke av "Join before host": Deltakerne kan ikke delta på møtet før host starter møtet og vil få en melding som sier: “The meeting is waiting for the host to join.”
Velge "Generated Automatically" meeting ID slik at du genererer en tilfeldig møte-ID i stedet for å bruke din statiske Personal Meeting ID (PMI). Dette reduserer sannsynligheten for misbruk av møterom ved å begrense levetiden til en gitt meeting ID.
Huke av "Waiting Room": Et venterom lar en Host eller Co-host se gjennom hvem som prøver å være med på møtet.
Velge "Alternative Host": Host vil kanskje ha én eller flere co-host. Co-host kan hjelpe til å fjerne eventuelle forstyrrende deltakere, mute/unmute studenter, å overvåke chatten for spørsmål og problemer m.m. Merk: Hvis man velger Alternative Host under planlegging, blir den første (mellom Host og Alternative Host) som kommer til møtet Host og den andre Co-host.
I tillegg, under møte, har du Sikkerhetsknappen.
Følgende innstillinger kan aktiveres fra menyen:
Lock Meeting: Låser møtet og hindrer nye deltakere i å bli med på møtet. Merk: Om noen blir kastet ut, f.eks. pga. ustabil nett, kan hen ikke komme inn igjen. Du må huske å låse opp og låse igjen.
Enable Waiting Room: Aktiverer venterom for innkommende nye deltakere eller å flytte nåværende deltakere inn i venterommet.
Hide Profile Pictures: Skjuler alle profilbilder, inkludert Host. Visningsnavn vises i stedet.
Allow Participants to: Tillat deltakerne å:
Share Screen: dele skjermene sine.
Chat: bruke chatfunksjonen.
Rename themselves: bytte sitt navn.
Unmute themselves: Slå på sin mikrofon.
Start Video: slå på sitt webkamera.
Share Whiteboards: Dele eksterne Whiteboards.
Suspand Participant Activities: Alles video og lyd vil bli slått av, skjermdeling vil stoppe, chat vil være deaktivert og møtet vil bli låst.