Samstemt undervisning
Dette må alltid henge sammen i et emne:
- Læringsutbyttebeskrivelsene i emnet
- Læringsaktivitetene
- Vurderingene, med vurderingskriterier
Når studentene lærer det de skal lære, og blir vurdert på dette, kaller vi det samstemt undervisning.
Formativ eller summativ vurdering?
Enhver oppgave underveis i emnet bør være innrettet mot å gjøre studenten bedre i stand til å gjennomføre en god eksamen, og må derfor kunne kalles formativ.
Tenk på dette når du lager oppgaven, og når du vurderer den!
Kommentarer
Studenter setter stor pris på grundige tilbakemeldinger. Dette er spesielt viktig når vurderingen er formativ.
Canvas har mange gode muligheter til å gi tilbakemeldinger i SpeedGrader.
Vurderingskriterier
Det er nyttig også å ha tydelige vurderingskriterier for oppgaven, slik at studentene vet hva de er vurdert på.
For å gjøre dette ekstra tydelig kan du bruke vurderingsveiledninger i Canvas.
Da kan du også skrive kommentarer direkte knyttet til de enkelte vurderingskriteriene.